Ιερά Μονή Διχούνιου Αή Δημήτρης

Υποβλήθηκε από admin στις Παρ, 09/02/2011 - 12:21. - 0 Comments

Από τόν ιέρο αυτό χώρο οργανώθηκε τό 1611 στής 7 μέ 8 τού Σεπτέμβρη τό Αγροτικό κίνημα γιά τήν απελευθέρωση τών Ιωαννίνων από τόν φλογγερό παραμυθιώτη Δεσπότη Διονύσιο φιλόσοφο μιά σημαντική ιστόρικη αναφορά γιά τόν τόπο μας καί τήν ευρήτερη περιοχή μας.τό 1611 ή ιερά μονή αγίου Δμητρίου ήταν στό παλαιό Ντιχούνι σέ απόσταση περίπου 3 χιλιομετρα
Α.Ν.Α κοντά στό εκκλησάκι τού αή Γιάννη από εκεί οργανώθηκε τό επαναστατικό κίνημα από τόν Διονύσιο αυτό φανερώνει τήν Ολική καί συνθέμμελη καταστροφή τής Μονής οπως καί τού χωριού Ντιχουνίου από τήν Μανία τών τούρκων πού κατάπνιξαν μέ αντίποινα καί καταστροφές ολόκληρη τήν περιοχή καί αφαιρώντας τά προνόμια τών κληρικών πού μέ τήν σειρά τους εώς καί σήμερα θεωρούν τόν Διονύσιο διάβολο?αυτήν τήν δικαιολογία ακούω από τά επίσημα χείλη πολιτείας καί εκκλησίας γιά τήν πλήρη εγκατάλειψη τού ιστορικού Μνημείου
λόγω τού φιλοσόφου δέν Γίνετε προσπάθεια αναστήλωσης καί Σωτηρίας τού Μοναστηριού,ειλικρινά πιστεύει κανείς ότι ή ιερά Μονή ήταν τού φιλοσόφου,καί αναλογίζομαι εάν υπάρχει κάποιος πού νά πιστέψει αυτήν τήν φθηνή δικαιολογία τής επί χρόνια ανυπαρξίας τής τοπικής αυτοδιοίκησης,εκκλησίας,καί κεντρικής εξουσίας.ψάχνοντας γιά υπαρκτά στοιχεία καί συνομιλώντας μέ τούς κατοίκους τής περιοχής καταλήγω(συνεχίζοντας τήν προσπάθεια γιά τήν τελική εύρεση τής πραγματικότητας ) στό συμπέρασμα ότι ή μονή ανηγέρθει από τήν βυζαντινή αυτοκρατορία περί τόν 13ο μέ 14ο αιώνα στήν θέση πού σήμερα είναι τά Δωνείκα πολύ κοντά στό εκκλησάκι τής παναγίας πίσω από τήν κερασέα απέναντι από τό παλαιό Ντιχούνι, καί γιά αγνωστούς λογους ίσως φυσική καταστροφή μεταφέρθηκε τόν 15ο αιώνα στό Ντιχούνι όπου διασώζονται καί τά εκκλησάκια γεννήσεως τής θεοτόκου ,ο αή Γιάννης,ο αή Μηνάς , καί ό αη Γιώργης τό πιό παλαιό εκκλησάκι στό Ντιχούνι πού είναι σχεδόν ερειπωμένο,κατόπιν λοιπόν τής εξέγερσης τής περιοχής μέ οδηγό τόν φιλόσοφο πού τελική κατάληξη είχε τήν ολοκληρωτική καταστροφή τού χωριού τής μονής καί τών κοντινών οικισμών,πού είχε καί σάν συνέπεια τήν κατάργηση τών προνομίων πού μόνον ή εκκλησία είχε, αλλά καί τών διασκορπισμό τών οικογενειών (φάρες) πού ζούσαν
στήν περιοχή,καί αρκετά χρόνια αργότερα μετά καί τήν άλωση τού Σουλιού πού είχαν καταφύγει καί φαρες τής ευρήτερης περιοχής μήν αντέχοντας τόν τούρκικο ζυγό,αποφάσισαν καί επέστρεψαν αρκετοί,καί ολοι μαζί ξαναέκτισαν τήν Μονή στήν Σημερινή θέση της κατά τήν Δεκαετια τού 1760, Διχουνιώτες ηταν οι πρωτεργάτες πού μαζί
μέ άλλους κατοίκους τών Γύρω περιοχών ανέστησαν ξανά τή Μονή εξού καί η΄ονομασία καί οχι αυτά πού διαβάζω κατά καιρούς οτι σημαινει στά αρβανίτικα 2 παλούκια κ.α σέβομαι
τής γνώμες όλων αλλά γιά όσο θά ζούμε πρέπει νά ερευνούμε γιά τήν αλήθεια,αν λοιπόν υπάρχουν πραγματικά υπεύθηνοι, κράτος,τοπική αυτοδιοίκηση,καί εκκλησία επιτέλους ξυπνήστε καί κάντε αυτό πού πράγματι αρμόζει γιά τήν ιερά Μονή αλλά καί γιά τήν παντελώς ξεχασμένη περιοχή μας.